tracking

Rapportören om skatteövertagande

När offentliga Åland inte vill så vill jag som invald i lagtinget satsa en del av lönen för att skapa ett informativt forum för vanliga skattebetalare. Vem skall vi t.ex. överta beskattningen av, Finland och/eller EU? Med vilken ”subsidiaritet” och vilka ”undantag i all evighet” eller unik lobbarerfarenhet? Några axplock (och citat) ur mina insändare:1. […]

Mariehamn bör satsa på biogasproduktion!

Svensk fotboll inte i mål

Varför startar inte djurskyddshemmet?

Språkfrågan gav framgången i EU-valet

Allas väl och ingen illa

Jag har en dröm för Åland

Jag kan inte lova så mycket