Hur kan elever nekas när det finns plats?
I dagens (tisdagens) tidning läser jag att en handfull elever är utan studieplats till hösten, men att det å andra sidan finns kring tjugo lediga platser på gymnasieskolan. Det här låter ju som god matematik, alla kommer att få en studieplats till hösten. Eller är det så? De sökande som inte räknas med i dehär […]

