Här har vi samlat alla kandidaters insändare. Du kan filtrera insändarna genom att välja i kategorierna nedan.


Lättläst för alla som vill välja politiker

Alla har rätt att bestämma. Du har rätt att bestämma över dig själv. Du har också rätt att bestämma tillsammans med andra.

Alla har rätt att känna trygghet. Alla har rätt att må bra. Du har rätt att vara trygg och må bra.

Trygghet får du av din familj, vänner och av samhället. Samhället är det du och alla andra lever i, det som finns omkring oss. Samhället ger dig rätt till stöd och hjälp för att du ska känna dig trygg och må bra.

Vi väljer vem som ska bestämma över vårt samhälle. Den som vi ger rätt att bestämma kallas politiker. Politiker är människor som vi tillsamman väljer att ska få bestämma om vårt samhälle.

Den som vill bli politiker ställer upp i val. Vart fjärde år är det val och då får alla välja vem som ska få bli politiker.

Den 20 oktober är det val. Du kan rösta då. Men du kan även rösta på förhand på Postens kontor.

När du ska rösta ska du ta med in röstsedel som du fått i din brevlåda. Jag hoppas att du röstar på den politiker som du tycker är bäst just för dig.

OVE ANDERSSON